+

Fenomeno on tuore helmikuussa vuonna 2018 perustettu mainostoimisto. Tuoreella yrittäjäpariskunnalla on tarkoitus nostaa satakuntalaiset yritykset näkyviksi suuren maailman tyyliin. Meri Sjöros vastaa visuaalisesta puolesta ja Kasperi Onnela taloudenpidosta, yrittäjäpariskunnalla kun ei ole kiinteää toimipistettä niin työtä tehdään missä vain paikasta riippumatta, ja se takaa myös joustavat työajat ja nopean toimituksen niin lehtimainosten kuin nettisivujen toteutuksessa. Kuten Meri Sjöros toteaa, he toteuttavat ketterästi ja nopeasti markkinointimateriaalit yritysten tarpeisiin. Fenomeno etsii joukkoonsa freelancer-koodaria, joka voisi auttaa nettisivujen integroimisessa ja uusien innovaatioiden tekemisessä nettisivu- ja verkkokauppa toteutuksiin. Fenomeno tarjoaa myös valokuvauspalvelua: yrityskuvauksia, henkilökuvauksia ja tuotekuvauksia, jotka toteutetaan aina asiakkaan yksilölliset tarpeet huomioiden. Kuvilla tuodaan asiakkaan tarina esille persoonallisella tavalla.

Fenomeno toteuttaa ketterästi ja nopeasti visuaaliset markkinointimateriaalit satakuntalaisten yritysten tarpeisiin.

Fenomeno kehitti pelillistetyn hintalaskurin nettisivuilleen, jossa asiakas voi tehdä valintoja, haluaako esimerkiksi logon, sisältösivun tai mainoksen. Pelillistetty hintalaskuri tuo asiakkaalle hyödyllistä tietoa ja samalla viihdyttäen asiakasta verkkosivuillaan. Pelillistäminen toteutettiin niin sanotusti puolivahingossa toteaa, Kasperi Onnela. Toisaalta Fanomeno näki mahdollisuuden lähteä tuotteistamaan pelillistettyä hintalaskuria visualisoimalla ja tekemällä asiakaskokemuksesta näkyvän prosessin. Hintalaskuriin voidaan tuottaa lisää pelillisiä elementtejä kuten virtuaalipisteet asiakkaiden toteuttamien ostosten perusteella ja järjestää erilaisia kilpailuja.

 

Fenomenon onnistuneita asiakaskokemuksia

Onnistunut asiakaskokemus lähtee hyvästä ideasta, totea Kasperi Onnela.  Meri Sjöros muistelee kuinka saimme toteuttaa kokonaisvaltaisesti esimerkiksi Cafe Jazzille uuden ilmeen, markkinointimateriaalit, ulkomainokset ja jopa ruokalistan sekä muut pienet markkinointimateriaalit. Samoin Yyterin virkistyshotelli on kuukausiasiakkaamme, tuotammekin nopealla aikataululla tarvittavia mainosmateriaaleja kuten bändi-illan mainokset. Ice Cream Houselle toteutimme heidän ilmeeseensä sopivat verkkosivut ja lukuisia painotuotteita kuten käyntikortit, lahjakortit, hinnastot ja julisteet.

 

Pienenä toimijana Gamecoast-verkostossa

Gamecoast-verkostolta Fenomeno odottaa löytävänsä uusia kumppaneita verkostoonsa. Fenomeno on valmis yhteiskehittämään uusia innovatiivisia tuotteita ja palveluita yhteistyössä Gamecoast-verkoston yritysten kanssa. Fenomeno tuo oman osaamisensa  kautta tuoreita ajatuksia ja visuaalista ilmettä palveluiden ja tuotteiden mainostamiseen suuren maailman tyyliin, toteaa Kasperi Onnela.

Kirjoittanut Pirita Ihamäki